Výlet do Ománu (9.)

Den 09 – Úterý

Uterý, to je den, kdy sme odlétali do Salalah přes tisíc kilometrů na jih, do míst, kde se to prostě zelená i přes písek a skálu.

Odlet byl v půl dvanácté, takže se mohlo spát o chvilku déle. Čehož jsem opět nevyužil, protože vedro. Takže sem naskládal věci, včetně stanu a karimatek, do mého obr-kufru a odjeli jsme YARISem na letiště. Prej tady maj parkový 1 RO na den ( asi 40 kč ) takže tam necháme auto, taxík by stál skoro stejně a my se budem vracet okolo druhé v noci. Před odletem, si dáváme točené pivko v knajpě, ale zabere to hodně času, neb obsluha je laxní a chybí. Nástup do letadla a hodina a půl letu. Na palubě je výběr ze tří jídel, což je poměrně luxusní, tak si připadáme jako páni v první třídě. Hned po přistání zajišťujeme že místo půjčovny aut je jen telefonní číslo na stojanu, na Ahmeda, kterej se kroutí, že čtyřkolku má jen jednu a že je neumytá, špinavá a bla bla … ( nám to bylo poměrně jedno ) … nakonec kejvne a že přijede za 10 minut. Takže sme mohli hrát přez půl hodiny karty v letištní hale na zemi. Byli sme docela slušná atrakce pro ománce. Nissan PATHFINDER 3,7 l benál v automatu. Chudina měl nalítáno přez devadesát tisíc, což bylo na podvozku docela znát.

Nasypem věci do kufru a frčíme na první objížďku městem. Kouknem na pláž, kde se povalují poměrně slušné vlny, ale moře nic moc čistota. Jedem dál a stavíme na tržišti, kde dáváme drinky z namraženého kokosu. Týpek ten kokos upraví mačetou a vrazí do něj brčko, docela dobrý, je toho poměrně dost a chtěj za to asi 10 našich vočí. Láce. Občerstvení máme zasebou, teď jen nákup v místním obchoďáku a jedem vstříc novým dobrodružstvím.

Odjezd směr východ TAQAH, kde po cestě navštěvujem hrad, zavřený, ale nám to nevadí. Děláme fotky a nacházíme brouka, jehož rozměry jsou pro evropu velké. Docela pěkný výhled do krajiny ale my pokračujem na místo, kde je největší vodopád v zemi. Bohužel neteče voda, protože je naštěstí období dešťů pase, jak kalhoty do zvonu s kapsama na kolenou. Takže nás jen těší pohled na hodně vysokou omletou skálu vodou a nádhernou zeleň kam okolo dohlédne. Proházíme si to tam po travičce a pinďa blbne s prachem v jeskyni. Fotí si nás chichotající ománky, protože taková barva kůže se jen tak nevidí. Kousek od tý super skály, která se jen tak nevidí je další místo, kde se dá vykoupat ve sladké vodě. WADI DARBAT, je to asi 8 km, kterou trávíme v jedoucí koloně aut z emirátů a tuzemáků – docela komerční flek sme si vybrali. Z místa se nakonec vyklubala řeka v zeleném udolí. Okolo řeky je travička kde se povalují početné rodiny zababušených žen, mužů a hordy pobíhajících dětí. Povalují se po trávě, fotí se a je jich tu opravdu mnoho, až je řeka po krajích kalná, jak si sahají na vodu. Pro ně musí být taková hromada zelenýho něco, jako pro nás moře, taky si ho fotíme když ho vidíme ( moře ). Takže to smráknem, projdem se řiďoučkým bahnem na parkovišti a jedem dál.

Jedem k hrobce JOBa, ten jak vynalezl JOBOVKY. Ale jak zjišťujem další den, byla to úplně jiná hrobka, jen nějakýho typa, co se něčim proslavil. Každopádně se zouváme a fotíme si to tam v neblahé nevědomosti, že jsme u JOBa doma. Vedle je něčím zvláštní hřbitov a nepoužitelné hajzlíky. Vypadá to jako by to bylo zrekonstruovaný a velmi rychle zchátralý. Odjíždíme hledat dlabanec a kemping místo na spaní. Dlabanec zmáknem v přilehlém městě MIRBAT, opět se přejíme a vracíme se okružní – vyhlídkovou cestou městem na pláž, kde stavíme stany deset metrů od moře v závětří auta. Pečlivě kolíkujem, neb docela fouká a jistíme pískem na plachtu, kousek od nás je altán, kde bude chrápat woblouk. Času je ještě dost, tak jedem na benzínku pařit karty a něco popít míchaných nápojů, samozřejmě non-alcohol. Z benzínky nás vyhodí, protože karban tady prej ne, ale můžem hrát venku za zdí a pití nám prej přinese. Tak paříme do noci karty a odpovídáme na dotazy vedlejšího stolu odkud jsme. Hdyž vyzkoušeli všechny státy evropy co znají, tak říkáme že češi – vedle dojčů.

3 komentáře na „Výlet do Ománu (9.)“

1. to by me taky zajimalo 😀 to budou asi naky tajny hratky na nafukovacce :cyclop: